Projecten

Zon op Nijkerk is een initiatief voor en door burgers van Nijkerk. Met deze projecten maken we het mogelijk voor alle inwoners van Nijkerk om schone lokale energie te produceren.

Nijkerk Kuijer Metaal
Nijkerk De Hoeksteen
Hoevelaken Smink
Nijkerk Maranatha
Hoevelaken Smink II
Nijkerk Kuyer II
Nijkerk Emmaschool
Nijkerk De Rehobothschool
Nijkerk De Ichthusschool

Inmiddels hebben we op diverse daken een installatie liggen met in totaal ruim 2314 zonnepanelen en hebben we 274 leden uit Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken (januari 2023). De zonnepanelen liggen op twee de bedrijven Kuyer Metaal I/II  (732 panelen) en Smink I/II (546 panelen) en op de scholen: Hoeksteen, Ichtusschool, Emmaschool, Rehobothschool en Maranathaschool (1036 panelen).

Gerealiseerd met coöperatie: Coöperatie Zon op Nijkerk, Nijkerkerveen, Hoevelaken, Locatie I U.A.
Totale productie sinds 17-02-2017: 3.221.715 kWh
Totale CO2 besparing sinds 17-02-2017: 1.791.274 kg

Partners

Zon op Nijkerk is een initiatief van Duurzaam Nijkerk. Het meeste werk wordt gedaan door onze enthousiaste vrijwilligers. Gelukkig worden wij door net zulke enthousiaste partners bijgestaan.

Bekijk alle partners